viernes, 11 de septiembre de 2009

Tema 1

A l'analitzar la qüestió "què cal aprendre de la llengua i de la literatura", d’entrada diria i és allò que hem vist durant 3 anys de carrera, que han d’aprendre allò que està prescrit en el currículum, concretament a l’àrea de llengua. Al acabar la etapa escolar es suposa que els alumnes han de tenir immerses les habilitats d’escriptura, lectura, parla, comprensió... Això és el que es suposa, però per poder garantir aquesta fita amb el màxim nivell, s’han d’adquirir poc a poc però amb pas ferma, amb activitats adequades pel nivell dels nens i que sempre sigui un petit repte a superar per l’alumne. En altres paraules “ ser una formigueta”.

Per aconseguir això l’aprenentatge hauria de ser significatiu per a l’alumne, que el senti propi. La manera més fàcil que aquest coneixement sigui adquirit de manera significativa és que aquest estigui englobat en un marc constructivista, on l’alumne és autodidacte del seu aprenentatge.

Com a Mestres hem de sortir de la idea d’utilitzar el llibre com a principal eina d’aprenentatge i poder construir el saber a partir d’altres mitjans que poden esdevenir molt més efectius a l’hora de motivar a l’alumne. Si aquest nen allò que rep no li és atractiu, difícilment aconseguirem un aprenentatge significatiu. En canvi, si inserim al nen en una espiral de motivació, on ell senti que no li estem obligant a saber allò, sinó que ell tingui la necessitat d’adquirir-lo, segurament aquest aprenentatge serà de profit.

Podem activar aquest gust per l’aprenentatge a través d’activitats actives, com poden ser la pròpia recerca de l’alumne, aprenentatge per descobriment, més vivencials, pràctiques, a través de diferents mitjans com poden ser els llibres, contes, fitxes, exposicions, visionat de vídeos, ÚS DE LES NOVES TECNOLOGIES...!!! ( eeppp aquí és on entrem en matèria!!!! tal i com diu el nom de l'assignatura: Les Noves Tecnologies aplicades a la Llengua i la Literatura.)

Podem realitzar moltes activitats a través de les noves tecnologies a través de diferents mitjans com ara pot ser el visionat d’un vídeo (per el televisor o per Internet com per exemple per Youtube o altres pagines), recerca d’informació de diferents temes per Internet, escriure textos com en el Word o altres, Wikis, escoltar contes o històries, fer les activitats construïdes amb diferents programes com el Jclic, Hotpotatoes… pel mestre, comunicar-nos amb els nostres companys fent alguna activitat a través del Messenger, correu electronic, Xats, forums d’opinió, blogs, fer fotos i vídeos utilitzant programes com el Microsoft Publisher i després imprimir aquestes fotografies o gravar el vídeo en un cd, els alumnes poden llegir el diari, buscar jocs educatius, treballs telemàtics...


Per poder ampliar totes aquestes informacions, en la pàgina següent, podem trobar totes les qüestions relacionades amb la posada en pràctica de les Noves Tecnologies aplicades a la Llengua i Literatura.


http://www.google.es/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&url=http%3A%2F%2Fwww.xtec.cat%2F~aismael%2Fnoucurs%2Fpdfdoc%2Frtic_llengua.pdf&ei=pQH-SImdO4ycQNrjyPsC&usg=AFQjCNEA7ugntOfy8aAu1VStfBLLcWBakQ&sig2=r35qFGVXxlc9fuzrOAKhpA

No hay comentarios: