- Programari específic per al treball de la llengua:
- Barrina: és un programa d'exercicis de lèxic. Generalitat de Catalunya.
- Escriptor de contes on podem trobar diferents programes com Neobook, Easy Book Creator, Ebookswriter, Storybook weaver
- Saber-ne un niu: és un programa d'exercicis de frases fetes, elaborat per Jordi Esteban i Maria Antònia Solé de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya. http://www20.gencat.cat/portal/site/Llengcat/menuitem.b318de7236aed0e7a129d410b0c0e1a0/?vgnextoid=f90a57409e4f8110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=f90a57409e4f8110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default&contentid=d16957409e4f8110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD
- Catacroc: programa per treballar la lectura i lèxic, elaborat per la UAB http://llengua.org/node/54178
- Programari inespecífic per al treball de Llengua:
- Programes d’autor
CmapTools: per realitzar mapes conceptuals
Taskmagic: és gratuït i permet crear exercicis i jocs interactius, basant-se en imatges, sons i textos.
Exemples d'activitats que el mestre podria demanar fer als seus alumnes:
· Una redacció amb processadors de textos com el Word, on es treballa la tipologia de textos, el vocabulari, l’ortografia, la redacció, composició de frases, parts d’un text (introducció, nus i desenllaç), coherència,… a part de la imaginació e inventiva de l’alumne.
· Realitzar una exposició oral amb l’ajuda del Power Point, on l’alumne ha de crear-lo posant allò més important del tema escollit de manera esquemàtica, parlar en públic, parla adequada, vocabulari, expressió corporal.
. A partir d'un text, llegir-ho i extreure´n les idees més importants. Després amb el programa CmapTools realitzar un esquema.
. http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3529
· http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3516
· Entre d’altres...
Fer ús del processador de textos és una bona activitat per poder oferir a realitzar als alumnes, ja que així posen en practica l’escriptura i la descripció i redacció.
L’edat és indiferent, ja que des de infantil s’hauria de començar a practicar aquesta tècnica. Poc a poc amb unes activitats adequades per la edat i nivell de l’alumne i que sempre representi un petit grau de dificultat per a millor, els Mestres hem de proposar activitats als nostres alumnes amb aquest materials ja que donen moltes oportunitats.
Els nens tot el dia estan escrivint amb paper i llapis, ja no representa una activitat motivadora per a ells, i de tant en tant poder realitzar aquesta activitat pot ser molt útil i engrescadora.
A més a més per aquells alumnes amb necessitats especifiques o falta de motricitat fina pot ser una gran eina d’ajuda i no trobem tantes diferencies d’aprenentatge. Gran eina per a la diversitat.
El mestre té la possibilitat d’adquirir les activitats ja creades o bé poder-les realitzar ell a través dels programes d’autor.
Considero que la pròpia realització d’aquestes activitats és la millor manera per poder atendre a les necessitats especifiques del nostres alumnes, ja que sabem exactament quines són els sabers i mancances del nens.
A l’explicació d’un tema, podrem observar quin és el punt més feble i poder-lo reforçar amb aquests materials. Així garantirem un aprenentatge més ampli, sense llacunes i significatiu.
També com el cas anterior amb els processadors de textos, podrem atendre a la diversitat, creant materials adequats per als diferents ritmes i nivells d’aprenentatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario